İngilizce Konuşmak İçin Şarkı Dinlemek?

Şimdi çok ilginç bir meseleyi sizinle paylaşıyorum. Effortless English kurucusu AJ Hoge öğrencilerinin ona sordukları bir soruyu yanıtlıyor. Şarkılarla İngilizce öğrenmek iyi bir fikir mi?

İngilizce şarkılar dinleyerek İngilizce öğrenme durumu ilk bakışta iyi görünüyor. Fakat bu gerçekten iyi bir metod mudur? İngilizce şarkılar dinlemek, İngilizce konuşmayı geliştirebilir mi? Şimdi hemen aşağıdaki video klibi izleyip AJ Hoge’un bu konudaki fikirlerini öğrenelim. (Videonun altında, Türkçe tercümesini okuyabilirsiniz.)

İngilizce Şarkılarla İngilizce Öğrenebilir miyim?




Selam, ben Effortless English öğretmeni AJ Hoge. Şimdi bir talebe suali hakkında konuşacağım. İşte bu sorumuz: İngilizce öğrenmek amacıyla şarkıları kullanabilir miyiz?

Bu gerçeken oldukça çok sorulan bir soru. Bir çok öğrenci bu konuyu bana soruyor: AJ, İngilizce öğrenmek amacıyla şarkıları kullanabilir miyim? Çünkü bu gerçekten neşeli görünüyor değil mi?

Evet, size hak veriyorum. İngilizceyi ilerletmek amacıyla şarkılar dinlemek kulağa hoş geliyor. Lakin benim cevabım hoşunuza gitmeyebilir ama ben hayır diyorum. İngilizce öğrenmek adına şarkıları kullanmayın. Şayet İngilizce şarkı dinlemek hoşunuza gidiyorsa problem değil, İngilizce şarkıları dinleyin. Lakin büyük bir olasılıkla şarkılar, İngilizce dinleme ve de konuşma becerilerinizi çok fazla ilerletmeyecektir. Ama niye?

İşte bunun ilk sebebi, İngilizce şarkıları anlamak epey zordur. Açıkça söylemek gerekirse, ben şarkıları dinlediğimde bir çok sözcükleri anlamıyorum. Şarkı söyleyenin ne söylediğini anlayabilmek oldukça zordur. Kelimeler, sık sık anlaşılmıyor. Çünkü şarkıyı söyleyenler çoğu zaman sözcüklerin telaffuzunu değiştirip söylerler. Şarkılar normal günlük konuşma gibi değildir. Adı üstünde onlar konuşmuyor, şarkı söylüyorlar.

Büyük bir olasılıkla sizler de bunu kendi dilinizdeki şarkılardan bilirsiniz. Kendi dilinizdeki şarkıları dinlediğinizde arada bir ne dediğini anlamayabilirsiniz. Kısacası bu ilk problemimiz: Şarkılarda söylenen kelimeleri anlayabilmek genellikle çok zordur.

İkinci problem, sözcükleri anlasanız bile, genel anlamı yakalayamazsınız. Cümleleri anlayamazsınız. Kendim dahi sık sık genel anlamı çıkaramıyorum. Bunun sebebi şarkılardaki ifadeler şiir gibidir. Bazen açık bir anlatım olmayabilir. Pek çok farklı sözcükler mecazi olarak kullanılır. Belki de şarkı sözlerini yazan kişi dahi tam anlamı bilmiyordur.

Özetle söz konusu metod İngilizce öğrenmek için çok iyi bir teknik değildir. Çünkü anlamadığınız bir şey dinlemenin sizlere fazla faydası olmaz. Telaffuz normal konuşmadan başkadır ve ayrıca kelimelerle cümleler asıl manalarından farklı bir şekilde kullanılmıştır. Şarkı sözleri şiir gibidir, doğal İngilizce diyalogları gibi değildir.

Bahsettiğimiz bu nedenlerle şarkılarla İngilizce öğrenme düşüncesi, güzel bir düşünce değildir. Bu vakit israfından başka bir şey olmuyor. İngilizcenizi geliştirmek amacıyla, gündelik yaşamda konuşulan, orjinal İngilizce konuşmaları dinleyin. Sesli kitapları, hikayeleri dinleyin. Hatta işte bu videodaki tarzda konuşmaları dinleyin. Yahut günlük İngilizce konuşmalar bulunan değişik video klipleri dinleyin. Bu çok daha yararlıdır.

İngilizce dinlemek için günlük konuşma İngilizcesine odaklanın, şarkılara değil. Hoşça vakit geçirmek amacıyla şarkılar dinleyebilirsiniz. Ama şarkıları İngilizce çalışmalarınızın dışında düşünün.

Bugünkü video dersimiz bu kadardı. Effortless English metoduyla alakalı detaylı bilgi için effortlessenglichclub 'i ziyaret edin.

İngilizce Öğreten Şarkılar


ingilizce-sarki-dinlemekBu konuda AJ Hoge’a tamamen katılıyorum. İngilizce şarkılar dinlemek, İngilizcenizi geliştirmez. Bununla birlikte bildiğimiz şarkılar değil belki fakat İngilizce öğrenenler için hususi olarak üretilmiş bazı şarkılar yararlı olabilir.

Bunlar İngilizceyi ilerletmek amacıyla özel olarak bestelendiği için gramer ve ayrıca kelime bilgisini geliştirmede değerlendirilebilir. Söz konusu şarkılardan bazılarını dinlemek ve incelemek için burayı tıklayın.

PAYLAŞMAK GÜZELDİR:

Merhaba arkadaşlar, internetten İngilizce öğrenmek istiyorum diyenlere yardımcı olmak için bir çok faydalı içerikleri sitemizde paylaşıyoruz. Yayınladığımız İngilizce video dersleri, makaleler ve mp3 dinleme derslerini faydalı buluyorsanız, sosyal medyada sitemizi paylaşarak bize destek olabilirsiniz. Hepinize teşekkür ediyor, İngilizce eğitiminizde başarılar diliyoruz.

    Blogger Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Akıcı ingilizce konuşmak - Yorumlarınız Değerlidir